Of ik kon helpen met een nieuwe website. Natuurlijk!

Toen ik de eerste keer binnenkwam bij (toen nog) Van Caem Europe kreeg ik een cultuurschok. Of beter gezegd logoschok. Tijdens de voorbereidingen op mijn kennismakingsgesprek zag ik een logo (huisstijl kon je het niet noemen) in de vorm van een soort familiewapen, heel klassiek. Ik trof echter een modern ingericht kantoor, lekker muziekje aan en jonge mensen die keihard aan hun targets werkten. Dynamiek en ambitie ten top.

Toen ik de eerste keer binnenkwam bij (toen nog) Van Caem Europe kreeg ik een cultuurschok. Of beter gezegd logoschok. Tijdens de voorbereidingen op mijn kennismakingsgesprek zag ik een logo (huisstijl kon je het niet noemen) in de vorm van een soort familiewapen, heel klassiek. Ik trof echter een modern ingericht kantoor, lekker muziekje aan en jonge mensen die keihard aan hun targets werkten. Dynamiek en ambitie ten top.

In mijn eerste voorstel opperde ik voorzichtig of we ook niet eens naar het logo moesten kijken. Zodat de visuele uitstraling beter zou passen bij wie de organisatie werkelijk is. Mijn voorstel werd ingehaald door de strategische beslissing om onder een andere naam te gaan opereren; West Coast Supply Group. Daarmee werd mijn opdracht ook meteen groter dan alleen een nieuwe website ontwikkelen. Want bij een nieuwe naam hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl. Halleluja!

En zo ging ik eerst aan de slag met een strategische fase om te achterhalen wie dit bedrijf nu werkelijk is en waar het voor staat. Een dag lang interviewde ik mensen uit alle hoeken van de organisatie, ik deed online onderzoek naar concurrenten en sprak met recruiters. Dit resulteerde in een briefing voor een designer die de nieuwe huisstijl ging ontwikkelen. Die designer moest ik eerst nog wel selecteren. Het werd Kraakmakend, een hands-on Rotterdams bureau.

Hands-on was nodig omdat de nieuwe naam en huisstijl binnen 2 maanden ‘live’ moesten zijn. Een enorme uitdaging, maar die gingen we graag aan. Binnen no-time hebben we niet alleen een totaal andere huisstijl ontwikkeld, maar deze ook doorvertaald naar middelen zoals briefpapier, kaartjes, kleding, website en signing in en om het pand. Voor het schrijven van de Engelse teksten voor de website schakelde ik Sobriquet in. Ervaren copywriters die op basis van mijn briefing en input fijne teksten voor de website schreven.

Bij een nieuwe naam en huisstijl hoort natuurlijk een feestje. Voor de lancering begin juli bedacht ik het concept. De organisatie nam West Coast Supply Group zelf voor haar rekening. Een feestje vieren kunnen ze namelijk wel.

West Coast Supply Group is a leading worldwide wholesaler of premium FMCG brands. We offer competitive prices on premium brands, with the right service, quality and conditions. Active in 75+ countries, our highly dynamic international team always goes the extra mile to find the best deals for our clients and suppliers.