vestia-logoIn de zomer van 2014 heeft Vestia 3 nieuwbouwprojecten opgeleverd in Groesbeek. Daar moest Groesbeek en omstreken natuurlijk van op de hoogte zijn. I.v.m. reorganisatie zocht Vestia de capaciteit voor de marketingcommunicatie campagnes extern. Aangezien ik al eerder opdrachten voor Vestia heb gedaan klopte ze bij mij aan.

Marketingcommunicatiestrategie

In december 2013 ben ik begonnen met de marketingcommunicatiestrategie voor de 3 nieuwbouwprojecten (Heuvelrijk, Rozenboog, De Plataan). Op wie gaan we ons richten? Hoe positioneren we de gebouwen? Welke middelen zetten we in? Wat voor huisstijl past daar bij?

Van strategie tot uitvoering

De strategieƫn zijn door reclamebureau Dune doorvertaald naar een huisstijl, die verwerkt is in brochures, folders, advertenties en posters. In 2014 zijn er diverse open dagen en woonmarkten georganiseerd. Rondom die momenten hebben we actief richting de markt gecommuniceerd met persberichten en advertentiecampagnes in regionale kranten, huis-aan-huis kranten, magazines en Facebook. Ook het Facebook en Twitter kanaal van Vestia zijn actief ingezet. Uiteraard is alle informatie over de nieuwbouwprojecten terug te vinden op de website van Vestia. Naast dat ik de ontwikkeling en inzet van de middelen heb gecoƶrdineerd, heb ik ook alle teksten geschreven.

Samenwerking

Tijdens het hele jaar heb ik nauw samengewerkt met diverse partijen. Niet alleen met verschillende afdelingen binnen Vestia, maar ook met haar partners ZZG zorggroep en Gemeente Groesbeek, en met het reclamebureau en het mediabureau.