Endenburg maakt als bedrijf een enorme transitie door. In 2022 ontwikkelde het elektrotechnisch bedrijf een nieuwe bedrijfsstrategie. Super belangrijk natuurlijk om je medewerkers daarin mee te nemen. Maar hoe doe je dat? Dat is waar ik om de hoek kwam kijken.

Route 2028 concept

Een bedrijfsstrategie kan een flinke kluif zijn voor medewerkers. Stap 1 was dus om een begrijpelijke versie van het plan te maken, zodat iedereen in ieder geval begrijpt waar het bedrijf heen gaat. Er ook naar gaan handelen is een volgende stap. We hebben het concept ‘Route 2028’ ontwikkeld om alle communicatie rondom het bedrijfsplan aan op te hangen. In 2028 bestaat Endenburg 100 jaar, een perfecte mijlpaal om naar toe te werken. estherwerkt maakte het concept visueel zodat Route 2028 echt gaat leven onder de medewerkers.

Lancering

Tijdens de zomerse familiedag werd Route 2028 gelanceerd. Endenburg vindt het immers belangrijk dat ook de familie van haar medewerkers weet hoe de toekomst van het bedrijf eruit ziet. Directeur Rik Kant presenteerde het bedrijfsplan en alle Endenburgers kregen een populaire versie van het bedrijfsplan (boekje) mee naar huis. Uiteraard was de familiedag aangekleed met het concept; ballonnen, bierviltjes, banieren (die nu op verschillende plekken in kantoor staan).

Nieuwe huisstijl

De volgende stap is natuurlijk om er voor te zorgen dat de nieuwe strategie ook extern wordt uitgedragen. Wat daarbij schuurde was de huisstijl van Endenburg. Want waarom zou je een hokje om je naam plaatsen als je een open en klantgerichte organisatie wilt zijn….  En dus gingen we aan de slag met het ontwikkelen een nieuwe huisstijl. Een zorgvuldig proces waarbij we de kaders bepaalden (evolutie, geen revolutie) en het strategisch team van Endenburg nauw betrokken was. Begin 2023 kregen we akkoord op de nieuwe huisstijl. Nog steeds herkenbaar, maar helemaal van nu, fris en passend bij het vernieuwde Endenburg.