Endenburg maakt als bedrijf een enorme transitie door. Afgelopen jaar ontwikkelde het elektrotechnisch bedrijf een nieuwe bedrijfsstrategie. Super belangrijk natuurlijk om je medewerkers daarin mee te nemen. Maar hoe doe je dat? Dat is waar ik om de hoek kwam kijken.
Route 2028 concept
Een bedrijfsstrategie kan een flinke kluif zijn voor medewerkers. Stap 1 was dus om een begrijpelijke versie van het plan te maken, zodat iedereen in ieder geval begrijpt waar het bedrijf heen gaat. Er ook naar gaan handelen is een volgende stap. We hebben het concept ‘Route 2028’ ontwikkeld om alle communicatie rondom het bedrijfsplan aan op te hangen. In 2028 bestaat Endenburg 100 jaar, dus dat is de perfecte mijlpaal om naar toe te werken. Een route bewandel je met elkaar en door omstandigheden kan het zijn dat je de route weleens moet aanpassen om je doel te bereiken. estherwerkt maakte het concept visueel zodat iedereen direct ziet wanneer er iets rondom het bedrijfsplan gecommuniceerd wordt.
Lancering
Tijdens de zomerse familiedag werd Route 2028 gelanceerd. Endenburg vindt het immers belangrijk dat ook de familie van haar medewerkers weet hoe de toekomst van het bedrijf eruit ziet. Directeur Rik Kant presenteerde het bedrijfsplan en alle Endenburgers kregen een populaire versie van het bedrijfsplan (boekje) mee naar huis. Uiteraard was de familiedag aangekleed met het concept; ballonnen, bierviltjes, banieren (die nu op verschillende plekken in kantoor staan).
Van intern naar extern
De volgende stap is om er voor te zorgen dat de nieuwe strategie ook extern wordt uitgedragen. Hoe gaan we er voor zorgen dat we Endenburg op de juiste manier positioneren bij de verschillende doelgroepen? Daarom zijn we nu de externe communicatiestrategie aan het ontwikkelen. Daarover later meer…..