DTC solutionsJe bent al bijna 20 jaar bezig en hebt de nodige stappen gemaakt. De (visuele) communicatie staat echter nog in de kinderschoenen. Het logo wat indertijd ontworpen is gebruik je nog steeds, maar past dat nog wel bij wie je nu bent? Dit was het geval bij DTC Solutions, expert in het aanleggen van glasvezel en koper netwerken.

Aanleiding voor dit project was eigenlijk een advertentie die aangeleverd moest worden. Als je geen duidelijke visuele identiteit hebt, en ook niet goed weet hoe je je bedrijf wilt positioneren, dan is zo’n advertentie elke keer weer een struggle. Want wat zet je erin? Daarom heb ik voorgesteld om bij het begin te beginnen. Wie ben je en wie wil je zijn?

Positionering

Ik ben begonnen met een 360 graden analyse om de positionering te bepalen. Ik interviewde de eigenaar en een aantal klanten, liet de medewerkers een vragenlijst invullen, en maakte een analyse van de (online) positionering van concurrenten. Dit gaf een goed beeld van waar DTC Solutions voor staat. Duidelijk werd ook dat het bedrijf een nieuwe huisstijl nodig had.

Huisstijlontwikkeling

Na een kleine bureauselectie werd Kraakmakend gekozen voor de nieuwe huisstijlontwikkeling. Ik had eerder goede ervaring opgedaan met Kraakmakend bij een rebrandingproject voor West Coast Supply Group. Op basis van de positionering kon ik Kraakmakend duidelijk briefen over de gewenste uitstraling. En hoewel er een versie 2 en 3 werd ontworpen, viel de keuze uiteindelijk toch op versie 1 van het huisstijlvoorstel. Kraakmakend heeft vervolgens gezorgd voor het ontwerp van alle huisstijldragers zodat DTC Solutions met een vernieuwde uitstraling de toekomst tegemoet kan.

 

Het oude logo vs het nieuwe logo